Ceren2-Gün 2/3/4: Seni doğurduğumda gayet sağlıklıydın

Sevgili sangha, ilk günden sonra birtürlü yazamadım. Bahanelerim var; 2. Gün başım çılgınca ağrıdı, 3. gün ise regl ağrısı ile cebelleştim. Ama bunlar pratiğimi yapmadığım manasına gelmiyor 😊

9 sene önce yogaya başladığımdan beri hep kalçaların ne kadar esnek, ne kadar şanslısın diyor herkes. Genetik benimkisi, sanırım annemin karnından lotus’ta çıktım. Tamam birçok pozda çok avantajlı olsa da, onları hizalamak, merkeze toplamak için ne kadar uğraştığımı bir ben, bir de hocalarım bilir. Sanırım geçirdiğim kazadan sonra hala toparlanamamın sebeplerinden biri oradaki bağların halihazırda çok esnek olması, kimbilir.

Güne doktorumun verdiği egzersizlerle başladım. Bir süredir düzenli pratiğim bunlardan ibaret olduğu için belki benim gibi kalça, kuyruk, sakrum sıkıntısı çekenlere bir faydam dokunur hem.

Hani dişinize dolgu yaparlar da bir fazlalık kalır ya bazen, sonra dişçiye yine gideriz onu yontsun da dengelesin diye. İşte benim sakrum biraz fazla kaydığından yere sırtüstü uzandığımda aynı öyle bir fazlalık yaratıyor. Sanki bana ait değilmiş gibi batıyor, dolayısıyla pis bir sinir acısı ona eşlik ediyor. Bazen diyorum ki birisi gelip çakacak o yumruğu, yerine oturup rahatlayacak.

image1 (2)Neyse, bu rahatsızlık sebebiyle sırtüstü pozlarda 4’e katladığım inek desenli battaniyemi kullanıyorum. İnek desenli olması mühim. Bu yaz günü pek akıllıca değil ama olsun çok yumuş yumuş. Onarıcı dinlenme (Constructive rest) yani dizler bükülü, ayaklar yerde en rahat şekilde yerleştikten sonra bazen 20 dakika psoas gevşetme ile başlayıp, bir süre hüngür sümük ağlıyorum. Ama bugün direkt egzersizle başladım. Yaptığım şey sadece göbek deliğini sırta doğru bastırmak, 5 saniye kadar, sonra geri bırakıyorum. Leğen kemiğini kedi köpek gibi hareket ettirerek sırtı bastırmıyorum yere, böylesi sol kalçama inanılmaz acı veriyor, hep göbek deliğinden bir hareket. Hatta dirsekleri büküp elleri bel kavisine yerleştirince poz daha güzel hissediliyor. Şöyle bi 20 tekrardan sonra bu kez popo kaslarını sıkıp bıraktım 10 kere. En son kegel egzersizi ile bitirdim. Bunlar inanılmaz faydalı diyor doktorum ve pelvis’le alakalı izlediğim onlarca video; stabilizasyon için içteki kasları güçlendiriyor.

Diğer egzersiz çok zevkli, pilates topunda minik minik zıplıyorum 3-5 dakika. En son sandalyede ayak bileğini dize yerleştirerek o pis sinir hissini almadığım, herhangi bir ağrı olmayan noktaya kadar öne katlanıyorum. Bu aylardır ağlayan priformisimi inanılmaz rahatlatıyor, herkese tavsiye ederim.

Beni tedavi eden osteopatım bir de düzenli olarak pelvik tabana nefes almamı öneriyor, yüzüstü ya da dizler bükülü uzandığımda. O bölgedeki kan akışını hızlandırmak önemli.

Neyse bütün bunlardan sonra 45 dakika meditasyon yaptım. Klavyenin başına oturduğumda her ne kadar bu egzersizlerden bahsetmek istesem de, aklımdan asıl geçen kendi asana pratiğimi ne kadar çok özlediğimdi. Fi tarihinde baş duruşuna çıkmaya can attığım zamanlarda, deniyodum deniyodum bi türlü o iki dizi yanyana getirip pozun yarım versiyonuna çıkamıyodum. Hile yapıp zıplasam dahi olmuyodu ve hiç anlam veremiyodum neden olmadığına dair. Düzenli olarak matın üzerinde çalışmamın yanısıra artık o kadar çok takmıştım ki kafama, bu kez metrobüste işe giderken zihnimde çalışıyodum pozu. Elleri yerleştir, ayak parmaklarını tak köpeğe gel, pıtır pıtır yürü öne gidebildiğin kadar, parmak ucunla ittir bul ağırlık merkezini, kullan karnını, hah şimdi bük bi dizi karnı bırakma, sıkıştırma omzunu itmeye devam ön kollarınla yeri, hop diğer dizi yanına getir, kal orda derken… birgün zihnimde yaptım pozu, algıladım en sonunda! İşin enteresan yanı aynı akşam derse gittiğimde hayatımda ilk kez çıkmıştım baş duruşuna.

Şimdi gözümü kapatıp hayal ettiğimde dahi giremiyorum aynı poza, canım acıyor. Ne tuhaf. Onu geçtim, çocuk pozunun hayalini kuruyorum. Ayrıca hareket kısıtlamalarımdan dolayı kilo almaya başladım. Ama yenicem seni yamuk sakrum!!

Annem geçen gün beni aradı, işte bu durumlardan konuştuk ve bana dediği şuydu; “ben seni doğurduğumda gayet sağlıklıydın, yani nasıl oldun böyle anlamıyorum”. Valla asabım bozuldu.

Ceren2-Gün 2/3/4: Seni doğurduğumda gayet sağlıklıydın” üzerine 6 yorum

  1. damlahisarli dedi ki:

    Hahaha :)) Ceren yazının sonunda kahkaha attım gerkten.
    Bu arada çok çok geçmiş olsun. Umarım kısa zamanda sağlığına kavuşursun.
    Akşam evde anlattığın egzersizleri deneyeceğim. Umarım bana da iyi gelir.

    Liked by 1 kişi

  2. Kalemtıraş dedi ki:

    “Benim suçum değil” diyor yani anne! Hani o bir temize çıksın da… 🙂
    Bu arada yaptığınız egzersizlerin hepsinde bandalardan bahsediyorsunuz aslında, isimleri geçmese de belli mula, udiyana ve jalandara banda tatbik etmişsiniz. en iyisi de öyle sizin gibi zorlamadan, yapıyı kurup nefesle içine girmek bandaların zaten.
    Ayrıca geçmiş olsun.

    Liked by 1 kişi

    • manyetikalan dedi ki:

      Anne işte :)) tipik 🙃
      Doğru diyosunuz banda çalışması aslında, düşünüyorum da bu sakatlık bana epey şey öğretiyor bi yandan.. rutin pratiğimi yaparken daha çok bandaları düşünseydim mesela belki bu durum bu kadar ilerlemezdi. Demek hile yapmışım, şimdi çekiyorum. Çok önemliymiş, şimdi anlıyorum. Çok teşekkürler 🙂

      Bu arada Defne hocam, sizinle birebir çalışmamış olsam da takip ediyorum. Bu sene başında yolum Pantrix’e düştü, karşıma Mavi Orman çıktı orda. Çok acaip bir dönemdi benim için, ilaç gibi geldi yazılarınız. O zaman yazmayı düşünmüştüm size, kafamda türlü türlü şeyler. Neyse yazamadım tabi tipik ben. Burda blogda kim var kim yok bilmeden yazmaya başladım, pat diye yine karşıma çıktınız ne güzel :)) çok sevgiler!

      Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s