Tansel II- Moonwalk

Sevgili Sangha,

Hatırlarmısın, “Sen bu satırları okumaya başladığında ben çoktan yazmayı bitirmiş, bir iki düzeltme yapmış ve blog’a yüklemiş olacağım. Tabi bu arada olağan dışı şeyler yaşamamış, yazıyı yazmaktan veya göndermekten vazgeçmemiş, ya da teknik aksaklıklar olmamış olması gerekiyor. Yani herşeyi kontrol altında tutabilmek, herşeyin planladığımız gibi olma olasılığına güvenmek gerekiyor.” diye başlayan bir yazı yazmıştım bu döngüde. İşte şimdi okuduğun yazı, tam da bunun yaşandığı yazı oldu.

Dün gece, tarih 22’yi 23’e bağlamadan aşağıdaki satırları yazıp bloğa koyacaktım ki; bütün şehirde (bak bütün şehirde diyorum) internet bağlantısı kesildi. A a dedim olaya bak, sen misin ahkâm kesen, buyur burdan yaz. Acaba dedim bu bir işaret mi, artık yazmasan diye, sonra yok canım dedim o kadar da değil, ne yani evren senin sıradan yazılarını engellemek için işi gücü bırakıp organize mi olacak, kendini amma abartıyorsun. Sabaha ya nasip yayınlarsın dedim. Tamam tamam, sizi daha fazla zihinsel zevzekliklerime maruz bırakmadan dün gecenin duygularıyla ifade bulmuş yazı ile baş başa bırakıyorum. (İtiraf; bazı paragraflarda yeni cümleler ekledim. Nasıl sabah ve akşam yogalarında vücut farklı oluyorsa, sabah zihni de farklı oluyor haliyle.) Kendine iyi bak sanghamu.

22.07.2017

Sevgili Sangha,

Gün bitmeden yazı biter mi, bilemiyorum. Madem bir döngünün sonuna geldik ben de sessizliğimi biraz aralayıp hasbihâl edeyim.

Bu yirmisekiz gün boyunca ne çok buluştuk, ne çok tanıştık, ne çok karıştık yine. İyi ki varsınız, yazdınız, paylaştınız açık yürekle. Ay’ın evrelerine paralel yükseldik, alçaldık, bütün ve eksik hissettik kendimizi. Coşkun sular gibi çağladık, gün geldi sessiz odalarımızda perdeleri kapatıp oturduk kendimizle baş başa. Her halimizle bir ayı gördük, geçirdik.

(Yazının şarkısı bu paragrafa istinaden seçildi. Aslında başka bir şey seçmiştim, ama bu sabah -23 Temmuz- ipod’um karışık çalarken bu parça önüme geldi, dedim yazının parçası tabii ki bu olmalı)

Bu döngüye ait niyetleri yüzümün akıyla ve sizin desteğinizle yerine getirdim diye addediyorum kendimi. Facebook’tan sıyrılmam otuz günü de aşmış ki, sevimli sevimli mailler geldi kendisinden: “Tansel, hesabına girmekte zorluk mu çekiyorsun? Şifreni değiştirelim mi?” gibisinden. “Yok sağol kardeş kalsın biraz daha, sanal alemde ölmeyi tecrübe ediyorum; çünkü sanırım bütün ilişkilerimizi facebook, instagram gibi sosyal medya ağlarından ve microbloglar üzerinden kurmaya başladıktan sonra, orada sürüp giden yeni, sanal bir yaşam inşa ediyoruz diye düşünüyorum” diye cevap vermedim tabi bot’a, ne vericem. Kimseyi aramazsan ne yaptığından haberdar olamamak, gündemi sohbetlerden ve internet haber sitelerinden takip etmek, hem tanıdık, hem kaybedilmiş kabiliyetlerimmiş onu farkediyorum sangha. Sanırım bu uzak durmayı sürdürücem, belki hesabı kapatırım bakıcaz duruma. (Son denememin bir kaç gün sonrasında “gezi” olmuştu, ben de mecburen geri dönmüş üstüne bir de twitter hesabı edinmiştim. Neyse ki twitter’da hiç yapamadım bünye kabul etmedi çok şükür.) Bu sosyal ağlar meselesi bir bakılası, üzerinde düşünülesi durum sanghamu benim için anlamışsınızdır sanırım. Neyse paragraf içine paragraf açmadan devam edeyim.

Yarın ayın en karanlık evresi yoga yapmayacağım, ama bugün sık sık bunu kendime hatırlatırken buldum o da ayrı bir ilginç durumdu benim için. Sanırım sabah yogası iyice yer etti. Bu döngüde üç kez (biri dolunay) haftada bir gün tatil hakkı olarak sabah yogası yapmadım, bunun dışında iki akşam üstü hariç her sabah, iki günde de sabah ve akşam yogaları yaptım. Hepsinin yeri kalbimde ayrı, ama sabah güneş doğmadan olanlar ile günde iki kez yaptığım yogalarımın hatrı sayılır bir farkı var söyleyeyim.

Sangha’mın bu döngüye ait son yazılarındaki bütün dileklere ben de açık yürekle katılıyorum, aynı hislerle sizi kucaklıyor ve varlığınıza şükranlarımı dile getiriyorum

Ha bu arada başlık nereden çıktı derseniz şuradan çıktı sangha: Pınar döngünün son yazısında “progress” ve “yürümek” konusunda kafamızı açtı ya, ona ithafen. Gerçi merhum MJ bunun aksini kanıtlamış gibi.*  🙂

Yeni döngüde, yeni niyetlerde yol almak, yeni yazılarda buluşmak ümidiyle. Sevgiyle sanghamu.

Tansel II- Moonwalk” üzerine 6 yorum

  1. fatma dedi ki:

    “ağlarsa sangham ağlar, gerisi sosyal ağlar” espirisini sessizce buraya bırakıp gidiyorum tanselcim. özlemişim sesini. ben de bu gün panço hocamın sister moon şarkısını dinlerken niyetlerimi yazacağım. bir dahaki buluşmada sana da dinletirim. 🌞🌚🦁♥️

    Liked by 4 people

  2. takethefakecake dedi ki:

    Ben de kendimce instagram ve facebooktan uzak durayim diye sileyim dedim. Bir kere tesebbuste bulunmustum bir sureligine. Sonra hesap ac, kur zorlamisti. Silmeyip ekranin en sonuna attim. Sadece bloglari koydugumu haber vereyim diye. Cunku herkes benim bloglarimi bekliyor ya🙈 Like ve tik sevdalisi ben. Sonra batakliga daldm tekrar. Ben de bir dusuneyim bu isi👍🏻 Eline saglik Tansel😊

    Liked by 1 kişi

    • incognitans dedi ki:

      Ya aslında biraz basma kalıp olacak ama yine de söylemekte zarar yok. Şeylerin kendisi değil sorun (burada sosyal ağlar oluyor) onlarla bizim nasıl ilişki içine girdiğimiz. Ben de aslında kendi adıma zaman zaman oluşan bu ayarsız ilişkiye biraz ayar vermek adına gayret içindeyim. Diğer taraftan oradan boşalan alan ve zamanı bloğumuzla dolduruyorum gibi de geliyor. Yani bu tülün ardında asıl olan ne var, ihtiyaç duyduğum şey nedir? Söylediğin gibi bizi like ve tık sevdalısı yapan şey, tamamen kendimiz ve çevremiz ile kurduğumuz ilişkinin özündeki sorun. Bunu da sanırım hocanın dediği gibi yaptığımız şeylere durup bakarak, izleyerek çözeceğiz. Yeter ki bakmayı sürdürebilelim. 🙂

      Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

